FAQ

Beställning/Retur

  • Kan jag avbeställa/ändra min order?

Det går bra att avbeställa/ändra din order så länge din order inte är skickad. Vi har snabba utskick och därför gäller det att vara snabb med din ändring/avbeställning. Hör av dig till info@bombola.se för att avbeställa/ändra din order. 

  • Hur gör jag en retur?

1) Klicka på på "Retur" längst ner
2) Läs igenom ovan köpvillkoren noggrant
3) "Klicka här för att registrera din retur"
4) Välj den produkt som du vill returnera
5) Betala returavgiften
6) Ladda ner fraktsedeln som genereras
7) Skriv ut fraktsedeln
8) Packa ner produkten med eventuella kraftpapper och bubbelplast för att säkerställa att produkterna inte skadas under leveransen
9) Klistra fraktsedeln på paketet och lämna paketet hos närmaste postombud


Obs! Du bör senast 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss och senast 14 dagar anmäler en retur till info@bombola.se. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
 

    • En eller flera produkter saknas i mitt paket, vad gör jag?

    Skicka ett meddelande till oss om vilken/vilka produkter som saknades i paketet till info@bombola.se. Ta med beställningsnummer så kommer vi att hjälpa dig därifrån. 
     

    • Jag har fått hem mina produkter men jag vill göra ett byte

    Läs "Hur gör jag en retur?" och lägg en ny beställning på vår hemsida på den produkten/produkterna du önskar ersätta. Är totalsumman under 499 debiteras du en ny frakt.
     

    • Jag har fått hem en trasig produkt

    För reklamation av trasig försändelse så är det viktigt att du mailar oss, på infor@bombola.se bilder som tydligt visar nedan:
    - Adressetiketten på leveransen. Hela etiketten måste vara synlig och texten läsbar.
    - Försändelsen i sin helhet: yttre emballagets samtliga sidor, samt eventuella emballageskador.
    - Eventuellt inre emballage.
    - Dessutom bilder som visar produkten så som den var förpackad. Om produkten levererades i en låda, öppna denna och ta ett foto ovanifrån så att både produkten och emballaget är synliga precis som de var när de anlände.
     

      Rabattkoder

      • Jag har inte fått min rabattkod/det går inte att tillämpa min rabattkod

      Hör av dig till info@bombola.se så hjälper vi dig därifrån.
       

        Leverans

        • Hur lång är leveranstiden?

        Leveranstiden är normalt sett 3-5 arbetsdagar. 
         

        • Hur spårar jag mitt paket?

        Efter att din beställning skickats ut från lagret så kommer du att få ett separat mail med ett spårningsnummer. Klistra in spårnings ID:t i track.postnord.com
        Du kommer även få SMS aviseringar kring status över din leverans från PostNord. Du kommer dessutom att få ett mailutskick när det är 5 dagar kvar att hämta ut ditt paket från postombudet/paketboxen. 
         

        • Jag har inte hämtat ut mitt paket från postombudet

        Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning från postombudet så debiterar vi en avgift på 250 kr inklusive moms. Detta för att täcka frakt- och administrationskostnader. Maila info@bombola.se så hjälper vi dig därifrån. 
         

        • Jag har inte fått SMS avisering kring min leverans

        Det är viktigt att du skriver in rätt mobilnummer för att få SMS aviseringar. Kontrollera om du har skrivit felaktigt mobilnummer. Om så skrivit fel mobilnummer, hör av dig till oss på info@bombola.se så hjälper vi dig därifrån. Annars finns det risk att du missar ditt paket och då kommer det att returneras. Se vad som gäller "Jag har inte hämtat ut mitt paket från postombudet".

        • Jag kan inte förlänga liggetiden eller ändra uppgifter

        Tyvärr är det inte möjligt att förlänga liggetiden vid uthämtning av paket via Paketbox. Det går endast att ändra uppgifter eller förlänga liggetiden via bemannade postombud.

        • Transportskador

        Om du som kund hämtar ut ett paket från postombudet och upptäcker att det är skadat, så måste du rapportera skadan med bilder till oss omedelbart. Vi behöver få in rapporteringen genast efter att du hämtat ut paketet från postombudet för att vi ska kunna lösa ärendet på smidigaste sätt och för att kunna reklamera leveransen.